Nieuwe Umbraco website voor CareynPlus

Voor onze trouwe partner Careyn heeft Xuntos voor de dienst CareynPlus een nieuwe Umbraco website ontwikkeld. CareynPlus biedt ouderen een helpende hand. Ondersteuning om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te kunnen blijven wonen. Met het lidmaatschap van CareynPlus kan er gebruikgemaakt worden van allerlei extra diensten die helpen om zelfstandig, gezond en fit te blijven. Denk aan een tuinman, klusjesman of een opticien of audicien die thuis langskomt.

Careynplus Leren Ouderenpng

Careyn is een zorgorganisatie die zich inzet voor de gezondheid en het welzijn van haar klanten. Zij zijn er vooral voor kwetsbare ouderen. Zowel thuis als in onze zorgcentra. Als het nodig is, staan vakbekwame en betrokken medewerkers klaar om de juiste hulp en ondersteuning te bieden.

De vraag van CareynPlus

De oude website was enorm content en thema gedreven. Careyn merkte dat gebruikers niet lekker hun weg konden vinden. Daarom hebben ze ons gevraagd om een nieuwe gebruiksvriendelijke website te ontwikkelen met een fris design anno 2024. Daarnaast had de site een technische vernieuwingsslag nodig vanwege veroudering.

De webredactie van CareynPlus zocht echt naar houvast om een website neer te zetten die voor hun doelgroep goed te begrijpen valt.

Onderzoek & Design

Om een nieuwe gebruiksvriendelijke, verbeterde website te ontwerpen die goed aansluit bij de doelgroep(en), was er eerst onderzoek nodig. Daarom hebben we onze partner Online Department gevraagd om een plan van aanpak op te stellen.
In dit plan werden de doelgroep(en) betrokken in verschillende fasen om mee te denken.

  1. Onderzoek en Concept fase
  2. UX / UI Design fase

Fase 1 Onderzoek en Concept fase

Deze fase werd afgetrapt met een Kickoff met alle betrokkenen. Vervolgens is er een analyse gedaan op de beschikbare data en een gebruikersonderzoek afgenomen. Er zijn respondenten geïnterviewd zoals mantelzorgers, cliënten en medewerkers van CareynPlus.
Vervolgens is er gezamenlijk een navigatiestructuur opgezet tijdens een ideation sessie.

De nieuw opgezette navigatiestructuur is door middel van een Tree Test gevalideerd. Sluit de navigatiestructuur ook daadwerkelijk goed aan bij hoe gebruikers de structuur benaderen vanuit hun eigen mentale model? Wordt de gewenste informatie snel en direct gevonden?

Ter afsluiting van Fase 1 is er een conceptontwerp van de homepage ontworpen.

Fase 2 UX / UI Design fase

In deze fase zijn de benodigde schermen verder uitgewerkt tot grafische ontwerpen.

Voor de doelgroep

Vanuit het onderzoek kwamen we erachter dat gebruikers verschillende manieren van navigeren hanteren. En vanuit een ander perspectief, zoals iets voor zichzelf aanvragen of als mantelzorger voor een ander.

Daarom kan een gebruiker navigeren naar

  • Ik wil voor mezelf
  • Ik wil voor een ander

Deze hebben we gecombineerd met thema’s en prominent zoeken.
Op de homepage kan je via duidelijke tegels direct naar populaire thema’s.

CareynPlus Homepage

Resultaat

Van design naar werkende website

Xuntos heeft na de onderzoeks- en designfase de ontworpen templates omgezet in webtoegankelijke HTML en beheerbaar gemaakt in het Umbraco CMS versie 13.

De technische uitdaging zat hem in eerste instantie in de website gebruiksvriendelijk beheerbaar maken. Daarnaast kunnen klanten inloggen en nieuwe klanten lid worden. Dat betekent dat we op verschillende plekken data uitwisselen met de SaaS leverancier Korèn. Hierbij hebben we rekening gehouden met veiligheid en correctheid van de data en de performance. 

Mijn Omgeving

In de CareynPlus Mijn omgeving kunnen klanten hun gegevens inzien en wijzigen, aangeven of ze een nieuwsbrief willen ontvangen en facturen bekijken. Dit onderdeel zijn we samen met Careyn steeds verder aan het uitbreiden.

Samenwerking met Careyn sinds 2014

Xuntos ontwikkelt en beheert al ruim 10 jaar verschillende platformen voor Careyn. 

  • CareynPlus - Bestellen van producten en diensten om langer zelfstandig te wonen
  • Careyn.nl - Corporate website - Samen Nabij
  • Werken bij Careyn - Vacature website
  • Vitaliteitsplatform - Vitaliteit bij Careyn. Gerichte thema's voor tips, adviezen, e-learnings en meer, die kunnen helpen vitaal te worden of te blijven.
  • Extranet

Nieuwsgierig geworden?

Is jouw organisatie van plan een nieuwe website of klantportal te ontwikkelen?
En wil je dit vanuit een gedegen aanpak en afgestemd op de doelgroep doen?

Neem dan gerust contact met ons op voor een demo.
Bel of vul het onderstaande formulier in en we plannen een afspraak in.

Kennismaken met een kop koffie?

Pascal van Assendelft LR

Stel je vragen aan Pascal Account & Projectmanager

Wil je een vraag stellen of een kennismaking plannen?
Vul onderstaand formulier in.

Bedankt voor het invullen van het formulier. Jouw bericht is goed verzonden. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.