Vernieuwing registratie omgeving voor MPS
Xuntos werkt al sinds 2013 samen met MPS groep. Daar zijn we trots op! Momenteel werken we in de customer portal aan het “Dashboard”. Dit is de eerste fase van het vernieuwen van de huidige omgeving. Deze omgeving was aan vervanging toe op het gebied van gebruikerservaring en de techniek was enigszins gedateerd.
MPS groep waarborgt duurzaamheid in de tuinbouwsector door middel van certificeringsschema’s. Via een online registratiesysteem en de schema’s borgt MPS de duurzaamheid. Dit is meetbaar, transparant en aantoonbaar.
Waar zijn we trots op bij MPS?
De complexiteit van de portal en de gemaakte koppelingen met de verschillende systemen van MPS (bijvoorbeeld de betrouwbaarheidsindex, de certificatendatabase, MPS-ProductProof) zijn iets om trots op te zijn. MPS heeft vooral veel data en wil dit weergeven aan hun klanten. Een uitdaging is dan ook om de juiste data weer te geven. Hiervoor voeren we datavalidaties uit op basis van testgebruikers.
Welke technieken zetten we in?
Vooral de nieuw te realiseren onderdelen .NET en Vue.js. Dit wordt gehost in Azure.
Oudere onderdelen zijn .NET Framework en oudere javascript frameworks. Met Umbraco maken we verschillende koppelingen om de data te presenteren.
Hoe werken we samen?
Bij MPS werken we samen als een scrum team. Vanuit MPS is er een product owner die prioriteiten stelt en keuzes maakt ondersteund door het team en de stakeholders van MPS. Vanuit Xuntos is het development team verantwoordelijk voor het realiseren van de wensen. Tijdens het realiseren zijn er korte lijnen die ervoor zorgen dat de juiste informatie beschikbaar is of dat gewenste wijzigingen in bijvoorbeeld de data aan de kant van MPS worden verwerkt. Online Department heeft de grafische vormgeving ontwikkeld.
Hoe heeft MPS het samenwerken ervaren?
Wij zijn enorm trots op het uiteindelijke resultaat, dat volledig in lijn ligt met het opgestelde ontwerp. Wat de samenwerking in dit project extra prettig heeft gemaakt, is dat wij al geruime tijd met Xuntos samenwerken. Hierdoor begrijpen zij onze ideeën en zijn zij bekend met onze werkwijze.
We hebben eerst een designvisie hebben laten neerzetten door Online Department. Hierbij is uitgebreid gekeken naar de User Experience en Customer Journey, om de portal zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften van onze klanten.
De samenwerking tussen Xuntos en Online Department liepen erg soepel, wat het project tot een succes heeft gemaakt.
Review van Marcel Bongaards - Business Analyst bij MPS
Kennismaken met een kop koffie?
Wil je een vraag stellen of een kennismaking plannen?
Vul onderstaand formulier in.